Περιοδικό μάθησης : “Το Κοινωνικό Δίλημμα”

Οι μαθητές και οι μαθήτριες τμήματος της Β ΄Λυκείου παρακολούθησαν το ντοκιμαντέρ ‘’The Social Dilemma’’ στο μάθημα της Φιλοσοφίας της Β΄Λυκείου, το οποίο άπτεται της θεματολογίας της ηθικής φιλοσοφίας και της τεχνητής νοημοσύνης, αλλά και της θεματικής του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας της Β΄Λυκείου της σχετικής με την πληροφόρηση, την παραπληροφόρηση, τη χρήση του διαδικτύου και των κοινωνικών δικτύων.

Το «Κοινωνικό Δίλημμα» ( ‘’The Social Dilemma’’) είναι μια αμερικανική ταινία-ντοκιμαντέρ του 2020 σε σκηνοθεσία Jeff Orlowski και σενάριο των Orlowski, Davis Coombe, και Vickie Curtis σχετικά με τις αρνητικές κοινωνικές επιπτώσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Εστιάζει σε αλγοριθμικά ενεργοποιημένες μορφές τροποποίησης συμπεριφοράς και ψυχολογικής χειραγώγησης. Επιπλέον, απεικονίζει μια σειρά από συναφή θέματα, όπως ο τεχνολογικός εθισμός, οι ψεύτικες ειδήσεις, η κατάθλιψη και το άγχος.

Watch the official trailer ”The Social Dilemma”

Μετά την παρακολούθηση κλήθηκαν να συμπληρώσουν το «Περιοδικό Μάθησης», όπου αποτύπωσαν τις σκέψεις τους ως προς αυτό που παρακολούθησαν, οι οποίες βρίσκονται αναρτημένες στον σύνδεσμο που ακολουθεί:

Learning Journal The Social Dilemma

Ένα Ημερολόγιο Μάθησης ή Χαρτοφυλάκιο Μάθησης ή Στοχαστικό Περιοδικό (Learning Journal or Learning Portfolio or Reflective Journal) είναι η καταγραφή ενός προσωπικού ταξιδιού μάθησης που είναι πολύτιμο και εξατομικευμένο. Δημιουργείται σε μια χρονική περίοδο με σκοπό να βελτιώσει τη μελέτη και τη μαθησιακή εμπειρία κάποιου. Μπορεί να συνδεθεί με ένα πεδίο σπουδών, ένα μάθημα, ένα θέμα ή να συμπληρωθεί με γενικά και ενδιαφέροντα στοιχεία που είναι προσωπικά για τον δημιουργό. Αποτελεί κυρίως μια εξατομικευμένη αναπαράσταση γνώσεων και εμπειριών.

Ένα ημερολόγιο μάθησης είναι ουσιαστικά ένα εργαλείο μάθησης για το άτομο που χρησιμοποιείται, για παράδειγμα, για να «κρατήσουν» οι μαθητές σημειώσεις σχετικά με μια εμπειρία μάθησης. Το ύφος της γραφής μπορεί να είναι αρκετά ανεπίσημο, αλλά αυτή η διαδικασία είναι πολύ διαφορετική από την απλή καταγραφή σημειώσεων. Πρόκειται για προσωπικά αρχεία των μαθησιακών εμπειριών των μαθητών όπου καλούνται από τους εκπαιδευτικούς τους να καταγράψουν περιστατικά που σχετίζονται με τη μάθηση, μερικές φορές κατά τη διάρκεια της μαθησιακής διαδικασίας αλλά πιο συχνά αμέσως μετά από αυτήν.

Τα περιοδικά εκμάθησης ως ισχυρά εκπαιδευτικά εργαλεία ενθαρρύνουν τους μαθητές να εμπλακούν σε αναστοχαστική σκέψη σχετικά με τις μαθησιακές τους εμπειρίες. Παρέχουν έναν προσωπικό χώρο να καταγράψουν τις σκέψεις, τις ερωτήσεις και τις ανακαλύψεις τους, προωθώντας μια βαθύτερη κατανόηση του εκπαιδευτικού υλικού. Απαιτούν από τους μαθητές να αναλογιστούν τι έχουν μάθει σε ένα μάθημα, αναφέροντας πώς έχει αλλάξει η σκέψη τους και τι σημαίνει αυτό για το μέλλον τους.

 

Χρήσιμοι σύνδεσμοι:

Learning Journal

The Social Dilemma – Wikipedia

20 Types Of Learning Journals That Help Students Think (teachthought.com)

 

en_GBEnglish